Het begint bij Halloween en eindigt met oud en nieuw. En het is … het hoogseizoen bij webshops. In het laatste kwartaal van het jaar worden de portemonnees leeggeschud voor alle aankopen die gedaan moeten worden voor de feestdagen.

En als webshopeigenaar sta jij natuurlijk klaar om alles op te vangen. Kan jij je hoofd koel houden in de drukste tijd van het jaar?

Consumenten hebben hoge verwachtingen als het gaat om bezorging, klantenservice en kortingen. Veel mensen haken snel af als de bezorging en de klantenservice te lang duurt. En veel mensen maken het ook bekend wanneer zij niet tevreden zijn met een webshop. Een paar slechte reviews en jouw webshop is niet meer betrouwbaar in de ogen van de consument.

Maar er is licht aan het einde van de tunnel, want door Q4 komen de meeste webshops uit de rode cijfers door de vele bestellingen die de deur uitgaan. Ook is de drukste tijd van het jaar natuurlijk hét moment om die gemiste kansen van vorig jaar op te pakken, want de impact op je omzet is veel groter door de drukte.

Are you ready?

Laten we dan eerst even bij het begin beginnen.

Wat is het hoogseizoen?

Zoals in ons artikel over het laagseizoen is besproken, zijn er verschillende seizoenen in webshopland. Het laagseizoen speelt zich meestal af in de zomer en in de eerste maanden van het jaar, afhankelijk van de sector waar we het over hebben.

Het hoogseizoen omvat vaak de maanden oktober, november en december, want dan gaan de portemonnees vaak weer voorzichtig open richting Halloween en daarna breekt de dam door met Black Friday en Kerst.

In het piekseizoen hebben de meeste webshops het druk door de vele bestellingen, tekorten in de voorraad, overbezette klantenservice en meer. Consumenten willen cadeaus kopen voor de feestdagen, gebruikmaken van de kortingen en het gezellig maken in huis.

De drukte is behoorlijk te merken bij grote online winkels zoals Amazon en Bol. Daarnaast ook bij grote fashion webshops zoals Zalando en Wehkamp, maar ook bij kleinere e-com en direct-to-consumer partijen is het zichtbaar drukker.

Volgens Afterpay insights is zeker 40% van de consumenten van plan om iets te gaan kopen in het hoogseizoen. Veel mensen hebben hun wensenlijstje al klaarliggen met producten die zij willen inslaan en dat is goed nieuws voor de retail, maar dus ook voor de e-commerce.

Toch zijn er ook veel consumenten die zeggen dat ze niet meedoen met ‘die Amerikaanse overgewaaide commerciële rotzooi’, dus dat is ook zeker een interessante doelgroep om te bereiken tijdens het feestdagenseizoen.

Risico’s van het hoogseizoen

Degene die denkt dat je in het vierde kwartaal achterover kan blijven zitten terwijl het geld binnen komt rollen, heeft het mis. Een webshop kan zich beter zo goed mogelijk voorbereiden om de risico’s zo klein mogelijk te maken op reputatieschade bij consumenten. Laat niet de geesten van het verleden het heden en de toekomst bepalen, zoals in de Christmas Carol.

De klantbehoefte verandert in webshopland

Vooral in het hoogseizoen zijn de verwachtingen van klanten erg hoog. Ondanks de drukte verwacht de klant even snelle levering en service. Alles moet meer, hoger, eerder en beter.

More is more is één van de beste piekseizoen tips volgens consumenten.

Vooral met Black Friday moet alles beter dan vorige jaren. De kortingen moeten hoger, er moeten meer en eerder producten in de aanbieding en de levering moet het beste zijn.

Door nieuwe technologieën op het gebied van service verwachten veel klanten dat ze 24/7 in contact kunnen komen met een chatbot of een medewerker van jouw bedrijf. Qua service willen ze het liefst meerdere opties zoals bellen, mailen, chatten en appen.

Houdt jouw e-commerce business hier al rekening mee?

Duurzaamheid van webshops

Consumenten hebben ook steeds meer verwachtingen op het gebied van duurzaamheid. Al zijn dagen zoals Black Friday niet de zuinigste dagen voor het milieu, klanten willen toch graag zien hoe een webshop zijn steentje bijdraagt.

Zeg bijvoorbeeld dat het pakketje CO2-neutraal wordt verzonden in de bevestigingsmail of vermeld op de verpakking dat de doos gemaakt is van gerecycled karton. Dit moet natuurlijk wel écht van toepassing zijn, want je wilt niet gepakt worden op greenwashing.

Welke maatregelen onderneem jij als webshop op het gebied van bedrijfsprocessen, verpakkingen, logistiek en MVO/ESG om het milieu en de maatschappij te helpen? Laat het vooral zien, online én offline, zodat bezoekers en klanten weten dat ze een (meer) moreel verantwoorde aankoop kunnen doen.

Leveringsproblemen bij een online shop

In het hoogseizoen moet je als webshopeigenaar extra opletten op de voorraad en je klantenservice. Het is namelijk dé tijd van het jaar om heel jouw assortiment uit de deur te sturen, dus het is erg zonde wanneer klanten geen aankoop kunnen doen vanwege voorraadtekort. Een buffer opbouwen om de extra vraag aan te kunnen is daarom zeer gewenst.

Voor de bezorgingsdiensten is het tijdens ‘t piekseizoen ook zeker een uitdaging om alles op tijd te leveren, want er komen véél meer pakketten voorbij dan normaal. Geen enkele consument zit er ondertussen op te wachten om met lege handen aan te komen bij vrienden & familie met kerst, dus wordt je klantenservice overspoelt met vragen over te late leveringen.

Maak daarom vooraf al een melding op je website dat door de drukte de levertijd kan afwijken van wat de klanten gewend zijn. Hiermee neem je een stukje stress weg bij klanten en manage je goed hun verwachtingen, zodat ze (hopelijk) eerder gaan bestellen en je klantenservice het minder druk krijgt.

E-commerce kansen in Q4

Als webshopeigenaar wil je natuurlijk niet achterblijven bij alle trends in de markt. De onderstaande trends zullen je helpen om door de decembermaand heen te komen.

Goed om te weten: volgens Thuiswinkel.org wordt 35 procent van alle bestedingen online gedaan, dus je grootste concurrent is nog steeds de fysieke winkel (offline dus).

Meer inzetten op customer experience

Met customer experience wordt de ervaring van de klant bedoeld tijdens de gehele klantreis. Alle contactmomenten maken een goede (of slechte) indruk op je klant en hoe positiever de klantreis is, hoe meer je dit terug zult zien in de omzet. Hier komen spreuken als ‘de klant is koning’ vandaan.

Tijdens het hoogseizoen zullen alle retailers schreeuwen om aandacht van de consument, naast Mariah Carey en Michael Bublé natuurlijk. Hoe de consument hieruit een keuze maakt, ligt vaak aan de customer experience van een webshop.

Concurrenten zullen veel inzetten op advertenties en hoge kortingen, maar als de eerste indruk van een website gelijk slecht is voor een bezoeker zullen weinig mensen echt overgaan tot een aankoop. Haal daarom je inner Steve Krug naar boven en pas de theorie toe van het boek ‘Don’t make me think’.

Hoe? Denk dan aan:

  • Less is more (minder afleiden, meer begeleiden)
  • Geen fancy trucs, menu’s of het wiel opnieuw uitvinden, maar duidelijke, simpele taal
  • Geef me een zoekbalk op je site: als ik ongeveer weet wat ik wil, zoek ik ernaar en skip ik al je veel te lange menu’s
  • Een goed zichtbare, opvallende koopknop die niet verstopt is onderaan de pagina

De contactpunten van jouw webwinkel moet je aanpassen aan de voorkeuren van je doelgroep. Hoe doe je dat? Stuur een enquête met inzichtvolle vragen of ga na bij de klantenservice wat de meest voorkomende irritatie is bij bezoekers. Zo kijk je verder dan je eigen wereld (bubbel) en maak je een website die jouw doelgroep een fijne ervaring geeft.

Online adverteren 2.0

De mogelijkheid om advertenties te personaliseren wordt steeds uitgebreider. Veel jongeren doen hun online shopping via social media en millennials worden eerder overtuigd om iets te kopen via een influencer.

Bekijk dus ook andere mogelijkheden dan alleen Google Ads en ontdek waar jouw doelgroep zich bevindt. Denk aan Pinterest, TikTok, Youtube, enz. Voor de lange termijn mag je SEO ook zeker niet vergeten.

Met doelgerichte advertenties kan een webshop beter haar doelgroep bereiken en een betere ROI behalen. Probeer alle opties uit om een advertentie bij een specifieke doelgroep te krijgen en evalueer later wat de voor- en nadelen zijn ten opzichte van een brede doelgroep. Oftewel: niet schieten met hagel, maar met scherp.

In het vierde kwartaal investeren veel partijen in advertenties en er wordt van alle kanten aan consumenten getrokken. Elke partij wil aandacht, maar wie geeft de consument de meest persoonlijke ervaring? Dat moet jouw webshop zijn, toch?

E-commerce campagnes 2.0

De laatste jaren zijn veel commerciële dagen populair geworden in Nederland die uit andere landen zijn overgewaaid. Halloween, Black Friday, Cyber Monday, Singles Day en Prime Day krijgen elk jaar steeds meer bekendheid.

Het hoogseizoen gaat dus niet meer alleen om Sinterklaas en Kerst.

Moet je dan tijdens al die feestdagen (lees: commerciële dagen) gaan smijten met kortingen, deals en acties? Nou, nee. Bij Skreep raden we altijd aan om dit alleen te doen als de actie of feestdag voldoet aan 2 van de 3 voorwaarden hieronder:

  1. Wanneer het rekent (dus maak een business case zodat je weet welk volume je moet verkopen om kortingen goed te maken).
  2. Wanneer jouw producten goed passen bij de actie.
  3. Wanneer jouw concurrenten ook met kortingen strooien.

Wees dus kritisch, maar ook niet te voorzichtig.

Deals en discounts zijn overigens niet de enige middelen om een slaatje te slaan uit de drukste maanden van het jaar. Idealiter werk je namelijk campagnematig. Laat zien dat jouw webshop de feestdagen meeviert met email marketing, social media posts, flyers, enz. Laat in ieder geval iets van je horen tijdens de grote evenementen en haak in voor de mensen die het hele jaar naar het moment toe leven.

Denk niet aan één kanaal bij het opmaken van je campagne voor de feestdagen. Met een kanaal overstijgende campagne zorg je voor een consistente boodschap over meerdere platformen/contactmomenten heen en verdien je meer omzet. Durf ook te experimenteren met minder gebaande paden voor webshops zoals Spotify Ads en Digital Out Of Home.

Stappenplan voor het piekseizoen

Hieronder staan de stappen die je als webshopeigenaar kan ondernemen om het onderste uit de kan te halen tijdens het hoogseizoen. Iedere webshop heeft veel potentie, maar aan jou de taak om te ontdekken waar die potentie ligt.

Stap 1: evalueer campagnes van vorig jaar

Had je vorig jaar al een aantal campagnes lopen in het vierde kwartaal? Deze campagnes zijn schatten vol inzichten en gegevens die erg bruikbaar zullen zijn. Dus open een document en beantwoord de volgende vragen voor jezelf.

  1. Welke feestdag was het succesvolst en waarom? Op het gebied van…
    • Conversies
    • Bezoekers
    • Leads
    • Omzet
    • Merkbekendheid
  2. Had je haalbare KPI’s opgesteld? Waren de doelstellingen realistisch?
  3. Welke projecten hebben wel en geen zin gehad?
  4. Welke taken heb je juist wel of niet uitgevoerd bij een campagne?
  5. Welke projecten moet je sowieso oppakken en welke projecten moeten verbeterd worden?

Elk jaar wil je een stapje verder en een stapje hoger eindigen. Dat kan alleen met een proces dat consequent sterke punten, zwakke punten en gemiste kansen boven water krijgt.

Stap 2: segmenteer jouw doelgroepen

Heb jij voor ogen welke doelgroepen op jouw webshop afkomen? Het is erg belangrijk om te weten wie allemaal interesse heeft in jouw webwinkel. Niet alleen voor in het hoogseizoen, maar voor alle beslissingen die je maakt voor Ads, social, email marketing, etc.

Een goede tactiek voor in de drukke periode is om jouw advertenties en campagnes te richten op verschillende specifieke doelgroepen. In het kerstseizoen worden al veel advertenties en e-mails naar consumenten gepusht via allerlei kanalen zoals Google, Meta en nieuwsbrieven. Dus probeer boven de menigte uit te springen en maak campagnes die persoonlijk overkomen voor een bepaalde doelgroep.

Hoe?

Dit kun je doen met een stukje tech (marketing automation) en een stukje psychologie (customer persona’s). Door deze twee elementen op een creatieve manier te combineren voorkom je ‘massa is kassa’ uitingen die misschien wel veel mensen bereiken, maar uiteindelijk weinig mensen overtuigen.

En zonder overtuigingskracht verkoop je niet.

Stap 3: ontdek verschillende soorten acties

Tijdens het hoogseizoen worden veel projecten in gang gezet en iedereen doet het op zijn eigen manier. Heb jij wel eens geëxperimenteerd met de verschillende acties die je kan inzetten? Probeer elk jaar een aantal nieuwe dingen uit, zodat je volgend jaar weet wat wel of niet werkt.

Hou het simpel en probeer een paar van de volgende acties:

  • Upselling en cross-selling
  • Kortingscodes
  • Staffelkortingen
  • ‘Van-voor’ kortingen

Upselling en cross-selling
Bij upselling wordt een luxere, duurdere versie van het product aangeboden die de klant al in de winkelmand heeft zitten. Bij bijvoorbeeld een online slijterij kan dit toegepast worden door een grote maat aan te bieden van de fles in het mandje.

Bij cross-selling krijgt de klant complementaire producten te zien bij het product wat in de winkelmand zit. Bij een fles alcohol hoort bijvoorbeeld een blikje frisdrank, zodat de klant een cocktail kan maken, of een mooi glas.

Kortingscodes
Een kortingscode stimuleert consumenten om een product bij jouw webshop te kopen. Met een kortingscode geef je consumenten een reden om op de website te kijken en iets te kopen, want ze krijgen korting. Net zoals Willy Wonka de mensen een reden gaf om zijn chocola te kopen in Sjakie en de chocoladefabriek.

Een kortingscode moet ingevoerd worden bij de checkout door de consument. De kortingscode kan ingezet worden bij het begin van de klantreis, via influencers en na de aankoop via email, social en advertenties.

Staffelkortingen
Consumenten zijn eerder geneigd om meerdere producten te kopen met staffelkortingen zoals 2+1 gratis. Klanten komen met de intentie om één product te kopen, maar met de actie zullen veel mensen overwegen om die tweede erbij te kopen voor iets gratis.

‘Van-voor’ kortingen
Wanneer consumenten in één oogopslag kunnen zien hoe groot het prijsverschil is zijn ze al snel enthousiast. Dus laat niet alleen de kortingsprijs zien op de website, maar ook de originele prijs.

Pas wel een beetje op: sommige consumenten hebben het idee dat de ‘voor’ prijs gewoon de reguliere prijs was van een maand geleden, maar dat er gesjoemeld is met prijsverhogingen waardoor de ‘voor’ prijs lijkt op korting maar dat eigenlijk helemaal niet is. Kun je hier iets op verzinnen om alsnog hun vertrouwen te winnen?

Stap 4: managen van verwachtingen

Hoe ga jij de verwachtingen managen van ongeduldige, veeleisende klanten?

Vooral tijdens het hoogseizoen zijn er veel verwachtingen van klanten tijdens de drukste tijd van het jaar. Er kunnen dagelijks klachten binnenkomen over de service, de bezorging en de kosten.

De klant zal eerder empathie en geduld tonen wanneer van tevoren is aangegeven dat bijvoorbeeld de bezorgingstijden langer duren dan normaal. Maak dan hier ook zeker een melding van op de website of bij de bevestigingsmail. Idem voor de klantenservice en de bevoorrading.

Op welke feestdagen moet ik inhaken als webshop?

Voor de verschillende feestdagen is het handig om bijpassende producten te verkopen, maar het is geen must. Ook als je geen relevante producten verkoopt, kan jouw webshop meeliften op de aandacht. Wees creatief bij het inhaken op de verschillende gelegenheden en maak altijd bekend dat jouw webwinkel ook meedoet of meeviert.

Halloween tricks & treats voor webwinkels

Halloween is elk jaar op 31 oktober. Kinderen verkleden zich dan en er worden veel themafeestjes gehouden. De volwassenen houden ook wel van wat griezeligheid met filmavonden en Halloween party’s. Tijdens Halloween worden vooral veel producten binnengehaald zoals versieringen, kostuums, snoep en andere feestproducten.

Qua enge activiteiten buiten de deur is er ook veel te beleven in omgetoverde pretparken, escape rooms, kermissen, spookhuizen, enz.

Niet iedere webshop kan inspelen met haar producten op Halloween. Veel bedrijven proberen mee te liften op het griezelige event door de webshop tijdelijk aan te passen met spookjes, bloedspetters, spinnenwebben enz. Zo’n design kan toegepast worden op de website, maar ook bijvoorbeeld op een nieuwsbrief over Halloween.

Je kunt het overigens ook minder plat maken: zijn er producten met een donker of griezelig design? Of zijn er griezelige ‘behind the scenes’ verhalen van producten of medewerkers? Zolang je maar een griezelig of grappig haakje kunt vinden kun je meeliften op deze dag.

Black Friday tips voor webshops

Voor de beste Black Friday tips voor webshops moet je bij Skreep zijn!

Black Friday is elk jaar de laatste vrijdag van november en in 2023 valt dit op 24 november. Het is de vrijdag na Thanksgiving en in Amerika zien de steden zwart van de mensen die gaan winkelen. Dit is het moment dat consumenten inkopen gaan doen voor de feestdagen in december.

Vaak beginnen veel webshops al een paar dagen of zelfs een week eerder met hoge kortingen, want iedereen wil als eerste erbij zijn. Met Cyber Monday erbij is Black Week meer van toepassing, want Cyber Monday volgt op de maandag na Black Friday. Officieel is Black Friday de dag voor lokaal shoppen en Cyber Monday de dag voor online shoppen, overigens.

Als online winkel is dit hét moment om jouw beste acties aan te kondigen met meerdere mails, posts op de social media kanalen en spetterende advertenties.

Niets is te gek rond Black Friday. Alles moet in de aanbieding, want vooral in Nederland heb je veel koopjesjagers die al snel geïnteresseerd zijn in een goede deal. Je doet mee met Black Friday wanneer je goede kortingen en de beste deals kan aanbieden.

Naast kansen zien veel webshopeigenaren ook risico’s kleven aan alle chaos van Black Friday. Zijn al die kortingen wel in het voordeel van de omzet en is het haalbaar om genoeg bestellingen binnen te halen om geen verlies te draaien? Het blijft je eigen keus wat je doet op Black Friday, maar loop niet te hard van stapel met de hoge kortingen. Anders graaf je je eigen graf.

Singles Day tips voor online winkels

Elk jaar op 11 november is Singles Day de nationale feestdag in China voor de mensen die niet in een relatie zitten. In 2009 heeft Alibaba deze dag omgezet in een 24 uur lange feestdag boordevol online shopping kansen. Steeds meer merken doen mee.

Op 11 november kunnen alle singles helemaal los gaan met de leuke aanbiedingen. Veel webshops kunnen een mooi haakje vinden om de consument over te halen, want jouw webshop heeft de beste producten voor alle vrijgezelle mensen die zichzelf een keer willen verwennen, toch?

Singles Day wordt vaak vormgegeven zoals Valentijn, maar dan met focus op de consument zelf en niet een ander. Deze boodschap kan je overbrengen op de website, in een nieuwsbrief, social media post, enz.

Webshop tips voor Sinterklaas

Voor Sinterklaas doen vooral jonge gezinnen aankopen voor het schoen zetten en voor pakjesavond. De cadeautjes, de kostuums en de schmink moeten ingekocht worden om het Sinterklaasfeestje te vieren.

Veel speelgoedwinkels, maar ook andere cadeauwinkels, houden grote acties om de ouders te trekken naar hun webwinkel. Volwassenen vieren Sinterklaas echter ook met bijvoorbeeld lootjes trekken of het dobbelspel, waarvoor allerlei cadeautjes gekocht moeten worden. Er zal m.a.w. veel gezocht worden op de leukste Sinterklaascadeaus voor kinderen, volwassenen, spelletjes, enz.

Ook al heeft jouw webshop geen relevante artikelen, dan nog kun je inhaken door samen met jouw klant Sinterklaas te vieren. Op pakjesavond kan de klant bijvoorbeeld via de mail een pakketje uitpakken met een kortingscode of de klant krijgt een gratis cadeautje bij een bestelling boven een bepaald bedrag.

E-commerce tips voor Kerst

De week voor kerst beseft iedereen zich opeens dat ze nog kerstinkopen moeten doen of wat vergeten zijn en dan ga je op het laatste moment nog een bestelling plaatsen natuurlijk. Ondertussen verwacht iedereen wél dat de pakketjes nog op tijd aankomen, ondanks de grote drukte bij PostNL & friends.

Jij, als webshopeigenaar, staat natuurlijk klaar voor al deze laatkomers en probeert alle bestellingen in goede banen te leiden. Veel mensen kopen cadeaus voor Kerst zoals cadeausets, elektronica, spelletjes, cosmetica, enz. Dus wat je ook verkoopt, maak bekend dat jouw webshop de beste kerstcadeaus heeft voor iedereen.  

Volgens Cosmopolitan koopt 45% van de consumenten zijn cadeau 1-2 weken voor kerst, 14% gaat last-minute shoppen in de week van kerst en 41% van de consumenten doet ruim van tevoren de kerstaankopen (meer dan twee weken ervoor). Dit houdt in dat de kerstcampagne al ruim van tevoren ingezet moet worden om het grootste deel van de kerstaankopen mee te pakken. Anders gezegd: met één mail een week voor tijd ga je niet alles eruit halen wat erin zit.

Denk daarom goed na over hoe je deze drie soorten kerstkopers het beste kunt helpen. Laatkomers hebben bijvoorbeeld veel aan exact weten hoe lang het nog duurt voordat hun pakketje er is (zowel voor als na de sale), terwijl dit vroege vogels een stuk minder boeit.

Oud en nieuw tips voor online shops

Met oud en nieuw is het zeker niet gek om veel zoetigheid, champagne en versieringen in huis te halen. Veel mensen willen graag een mooie avond ervan maken en halen hiervoor alles uit de kast. Nou… in dit geval alles uit jouw webshop.

Het belangrijkste is natuurlijk het vuurwerk, maar er zijn veel webwinkels met allerlei producten die kunnen inspelen op het laatste event van het jaar. De glitterjurken moeten in de aanbieding, de oliebollen moeten vers verzonden worden en de champagne moet bubbelen. Voor de goede voornemens willen veel mensen ook investeren in fitness en health producten om goed aan het jaar te beginnen.

Als webshop is het ook slim om jouw trouwe klanten een gelukkig nieuwjaar te wensen via meerdere kanalen. Zorg dat mensen aan jouw webshop denken in het nieuwe jaar met bijvoorbeeld een persoonlijk kaartje in de brievenbus.

Conclusie: zo win jij in het hoogseizoen voor e-commerce

  • In het piekseizoen (van oktober t/m december) hebben webshops het extra druk, omdat consumenten veel meer producten kopen voor de aankomende feestdagen. Met dagen zoals Black Friday worden de consumenten extra gestimuleerd om nog meer producten online te bestellen met forse kortingen.
  • In het vierde kwartaal lopen webshops extra risico op reputatieschade door de hoge verwachtingen. Bijvoorbeeld door de klantenservice die niet goed wordt beoordeeld, de bestellingen die te laat aankomen en de voorraad die (te lang) op is.
  • Door het feestdagenseizoen komen webshops eindelijk uit de rode cijfers na een langzame zomer. Wie in het hoogseizoen de meeste aandacht kan trekken en houden, is degene met de meeste bezoekers en bestellingen.
  • Als webshop moet je je goed voorbereiden voor de drukte met een goed stappenplan. Blijf bij de basics: campagnes evalueren, doelgroepen segmenteren, verschillende acties implementeren en verwachtingen managen.
  • In het hoogseizoen tref je veel verschillende feestdagen aan die allemaal op een andere manier gevierd worden. Probeer verschillende invalshoeken en haakjes te vinden bij elke gelegenheid om relevant te blijven, ongeacht het soort producten van jouw webshop.

Het zal misschien spannend worden om door het e-commerce hoogseizoen te komen zonder al te veel problemen. Het enige wat je kan doen is een goede basis leggen, zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken. Haal genoeg voorraad binnen, hou je hoofd koel, haal het maximale eruit en veel succes!

Deel dit met je netwerk

Insights in je inbox?

Krijg onze e-commerce tips & tricks in je inbox en boost je business.

Gelukt! Binnenkort heb je handige insights in je inbox.
Er was een probleem met je inschrijving. Probeer het opnieuw.

Weten hoe we omgaan met je data? Lees de privacy policy.